مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم30 فروردین 1403

کوله بار مصوبات سفر به خراسان شمالی

سفر یک روزه نائب رئیس دوم مجلس به خراسان شمالی با لیستی از مصوبات پرشمار به‌پایان رسید که به گفته نیکزاد این اقدام برای بازکردن گره‌ای مشکلات مردم این استان و کمک به حرکت پرشتاب این خطه از کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علی نیکزاد، امروز طی سفری یک روزه به بجنورد آمد و به بررسی تعدادی از پروژه‌های کلان و مهم استان در جلسه شورای اداری و بازدیدهای میدانی پرداخت.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری جلسات و بازدید در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات این سفر پرداخت و اظهار کرد: هدف از سفر به خراسان شمالی دیدار با مردم و کمک به استان از طریق اعتبارات ملی است.

وی به بخشی از این مصوبات اشاره کرد و گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده و با هماهنگی‌های لازم به میزان ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی از طریق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

نیکزاد از اعطای خط اعتباری ۶۰۰ میلیارد تومانی تبصره ۵۶ از سوی بانک ملی خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بررسی‌های انجام‌شده با شرط تخصیص ۶۰ هزار مترمکعب آب از سوی آب منطقه‌ای، اقدام به مجموعه‌ای گلخانه‌ای و کشاورزی می‌کند و برای راه‌اندازی دانشکده‌هایی همچون دانشکده پزشکی به ارزیابی اقدام می‌کند.

وی همچنین درباره جاده بجنورد به جنگل گلستان نیز گفت: این راه که درمجموع در حال احداث بوده و مصوب شد تا با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات به پیمانکار بخشی از این مسیر تا کیلومتر ۴۵ طی سال جاری به اتمام برسد و جاده بجنورد به میامی نیز در بخش‌های باقیمانده تفویض اختیارات لازم انجام می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت دفتر مناطق محروم روستایی ریاست جمهوری به استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور نیز تسهیلات ارزان‌قیمت به همراه ماشین‌آلات در اختیار شهرداری‌های استان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان طی سال جاری خاطرنشان کرد: این تسهیلات به‌صورت ۵۰ میلیون تومان وام و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد بود.

نیکزاد همچنین درباره سامان بخشیدن به گلستان شهر بجنورد گفت: باتوجه به هماهنگی‌های انجام‌شده ۵ هکتار زمین مسکونی به همراه ۱۷ میلیارد تومان از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به شهرداری بجنورد و ۳ میلیارد تومان به سایت مسکن شیروان واگذار می‌شود تا برای رفع نیازهای اساسی این منطقه اقدام کند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از معادن خاطرنشان کرد: معدن به‌عنوان ثروت بسیار غنی و خدادادی است که در اختیار مردم است و باتوجه به مشورت‌های کارشناسی انجام‌شده باید، معدن آلبلاغ به مجموعه مورداطمینان واگذار شود.

نائب رئیس مجلس گفت: مقرر شد تا وزارت صمت و سازمان‌های تابعه طی یک ماهه آینده اقدامات انتقال معدن آلبلاغ اسفراین به قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام دهند زیرا خصوصی‌سازی‌ها در کشور عاقبت‌به‌خیر نشده است و حضور قرارگاه در این اقدام ارزشمند است.

وی در انتها به کمک ۴ میلیارد تومانی سازمان توسعه تجارت برای امور عمرانی و کمک ۳۰۰ میلیون تومانی برای احداث پایانه مرزی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: حضور مجموعه‌ای از مدیران کشور در استان خراسان شمالی برای باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم و ایجاد حرکت پرشتاب در استان بوده و منظور دیگری نداشته و تا حصول نتایج نهایی برای مصوبات این سفر پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *