مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم9 فروردین 1403

پیگیری مجلس برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری تکمیل شبکه ملی اطلاعات در جلسه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی علی نیکزاد و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری جلسه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در این جلسه ابتدا در خصوص موضوع مطالبات مجلس و به‌ویژه کمیسیون درباره شبکه ملی اطلاعات و گزارش وزارت ارتباطات مبنی بر پیشرفت ۸۰ درصدی این شبکه بحث شد.

وی افزود: وزیر ارتباطات دو ماه پیش برآورد ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات اعلام کرده بود که امروز در این جلسه در خصوص تکمیل این شبکه گفت که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری نیاز است.

نیکزاد بیان کرد: در این جلسه وزیر ارتباطات اعلام کرد حاضر است ۲۵ درصد این مبلغ از طریق وزارت خانه تخصیص داده شود و ۷۵ درصد هم برعهده مخابرات است و قرار شد پس از جلساتی که بین وزیر و مدیرعامل مخابرات برگزار می‌شود نتیجه نهایی به اطلاع مجلس برسد.

نایب رئیس مجلس همچنین بررسی موضوع کارگران شاغل و بازنشسته مخابرات را از دیگر موضوعات این جلسه عنوان کرد و گفت: در این جلسه که مدیرعامل مخابرات نیز حضور داشت، مقرر شد بخشی از مطالبات کارکنان شاغل و بازنشسته مخابرات تا پایان سال و مابقی نیز تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.

به گفته وی وزیر ارتباطات در این جلسه اعلام کرد با توجه به این‌که مدت مدیدی است تعرفه مخابرات بالا نرفته، در جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات، تعرفه مخابرات در مقابل اقدامات به توافق رسیده با این شرکت، افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *