مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم10 فروردین 1403

اگر آسیب‌ها قبل از بحرانی شدن پیگیری می‌شد، مشکلات به‌طور محسوس کاهش می‌یافت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آسیب‌شناسی‌ها قبل از این‌که به نقطه بحرانی برسد توسط دولتمردان پیگیری می‌شد، مشکلات مردم به‌طور محسوس کاهش می‌یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 مردادماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور اظهار کرد: اعیاد پیش رو و به ویژه عید سعید غدیرخم و همچنین سالروز میلاد با سعادت امام کاظم(ع) را محضر ملت بزرگ ایران و نمایندگان مجلس تبریک و تهنیت عرض می کنم. خدای متعال را شاکریم که ما را جزو متمسکین به ولایت حضرت علی ابن ابی طالب(ع) قرار داد. به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی مسئله غدیر با این مضمون والا متعلق به همه مسلمانان است چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت الله است.

وی ادامه داد: گرامیداشت ایام الله فرصت‌هایی هستند برای بازخوانی اهداف و آرمان‌های اسلامی، غدیر نشانه اهمیت ولایت در حکمرانی اسلامی است، انقلاب اسلامی و نعمت ولایت فقیه ثمره تفکر غدیر در ایران اسلامی است و امروز می‌بینیم این فرهنگ مترقی توانسته است موجبات رشد و اعتلای امت اسلام را فراهم کند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس بیان کرد: میراث غدیر و فرهنگ علوی باید در سرلوحه توجه و تمرکز کارگزاران نظام مقدس اسلامی در همه سطوح قرار گیرد، گرامیداشت واقعه غدیر عبارت است از بسط و گسترش عدالت در جامعه اسلامی و اگر در سال های گذشته به همین درس کلیدی از مکتب حضرت علی (ع) توجه جدی می شد بسیاری از مشکلات که امروز در کشور با آن دست و پنجه نرم می کنیم نبود.

نیکزاد تاکید کرد: اگر امکانات کشور عادلانه توزیع می‌شد و سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های متخلف به صورت متوازن اتفاق می‌افتاد و به‌صورت شایسته به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد امروز خوزستان عزیز و ولایتمدار دچار مشکلات نبود.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی از سال گذشته و پیش از این‌که مشکلات آب در خوزستان بحرانی شود به موضوع ورود داشت و در نخستین روزهای فعالیت مجلس عده ای از نمایندگان به غیزانیه سفر کردند و در جلساتی که در مجلس برگزار کردیم تذکرات لازم را به مسئولین مربوطه دادند.

این نماینده مجلس توضیح داد: در حیطه قانون‌گذاری نیز در اصلاحات که در مجلس و در بودجه انجام شد اعتبارات خوزستان از 2 هزار میلیارد تومان به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافت، هزار و 750 میلیارد تومان به فاضلاب اهواز اختصاص داده شد، به وزارت نفت تکلیف شد تا حداقل هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات خوزستان هزینه کند، هزار و 260 میلیارد تومان برای راه روستایی، آب و فاضلاب و احداث شبکه آبی و تنش آبی اختصاص داده شد. اعتبارات رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان 40 میلیون یورو افزایش یافت و در تبصره 3 بودجه 1400 مجوز استفاده از فاینانس خارجی برای حل این مشکلات داده شد. اما متاسفانه در اثر بی‌توجهی به این موضوع دچار مشکلات شدیم.

نیکزاد اظهار داشت: خوزستان همان خوزستان 8 سال دفاع مقدس است که حماسه آفریدند و با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور دست دشمن بیافتاد، همان خوزستانی است که در تشییع پیکیر حاج قاسم سلیمانی عزیز حماسه آفریدند، همان خوزستانی است که همیشه پای کار انقلاب بوده است، لذا الان نوبت مسئولان است که کم‌کاری‌های گذشته را جبران کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این مشکلات در سایر استان‌ها وجود دارد، نمایندگان مجلس در نطق‌ها، تذکرات و جلسات حضوری دائما روی این موارد تاکید دارند و اگر همین آسیب‌شناسی‌ها قبل از اینکه به نقطه بحرانی برسد توسط دولتمردان پیگیری می‌شد مشکلات مردم به‌طور محسوس کاهش می‌یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *